fbpx

עורך דין לענייני ירושה

עורך דין לענייני ירושה מלווה אתכם ומסייע לכם בהליכים משפטיים ברגעים הרגישים ביותר. כל נושא הירושות והצואות, המעוגן בחוק הירושה, הוא נושא מורכב ובעל היבטים רבים ונסיבות בהן זקוקים לעזרה המשפטית של עורך דין ירושות וצוואות. שימו לב שישנו מקרה אחר של צוואה בחיים, זהו מקרה שונה לחלוטין הנובע מתוך חוק החולה הנוטה למות.

העזרה המקצועית של עורך דין העוסק בתחום יכולה להיות מגוונת. למשל היא כוללת עזרה משפטית למצווה כבר בעת כתיבת צוואה. עזרה ליורשים לאחר הפטירה כאשר מגישים בקשה לקיום צוואה או בקשה לצו ירושה (ירושה על פי דין) כאשר אין צוואה. אך בין כל אלו ישנם עוד מצבים מורכבים מבחינה משפטית הכוללים גם סכסוך בין יורשים.

לא משנה מהו המקום שבו אתם עומדים כרגע, כאשר ישנה סוגיה הקשורה לצוואות וירושות, זוהי תמיד סוגיה משפטית ולכן חשוב להיעזר בעורך דין.

הרשם לענייני ירושה

סיוע משפטי למצווה

לכל אדם הזכות להכין צוואה וכדאי מאוד לממש את הזכות הזו. מטרת הצוואה היא לקבוע כיצד יחולק עיזבונו לאחר פטירתו. במידה ואין צוואה תתבצע חלוקת ירושה על פי דין, ולא על פי רצונותיו של המצווה.

על המצווה לקחת בחשבון כמה דברים חשובים לגבי הצוואה; הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא שיתכן שחלק מהיורשים לא יהיו שבעי רצון מחלקם בירושה. יתכן שיקבלו את הדברים כמו שהם, אך יתכן גם שיפנו ל עורך דין לענייני ירושה וימצאו עילות לביטול צוואה. עניין שכזה עשוי להפוך לסכסוך משפחתי ממושך, ממנו ירוויחו רק עורכי הדין. שום הורה לא ירצה לראות את ילדיו ויורשיו מגיעים למצב שכזה ולכן כדאי לנקוט בכל המאמצים על מנת לחזק את מהימנות הצוואה. הדבר השני הוא שעל המצווה לקחת בחשבון הוא שהוא אינו בקיא בשפה המשפטית ולכן עלולות להתעורר בעיות שונות בניסוח הצוואה ובהירות כוונותיו.

כתיבת צוואה

כתיבת צוואה

מהסיבות הללו אנו ממליצים על כתיבת צוואה באמצעות עורך דין לצוואה. עורך הדין יסייע למצווה לנסח את הצוואה בשפה המשפטית המתאימה על מנת שתהיה ברורה ומובנת ותצמצם את האפשרויות למאבקים משפטיים הקשורים לאמינות הצוואה ומשמעותה.

רצוי לשלב זאת עם בדיקת כשירות רפואית לצוואה וגם הפקדת הצוואה אצל הרשם לענייני ירושה.

הרשם לענייני ירושה

גוף זה הוקם בשנת 1998 והוא פועל במסגרת אגף האפוטרופוס הכללי. זהו הגוף שבו ניתן להפקיד צוואות על מנת לוודא שהן ימצאו לאחר פטירתו של המצווה. זהו הגוף אליו מגישים את הבקשה לצו ירושה או בקשה לצו קיום צוואה ובקשה למינוי מנהל עיזבון. ברוב המקרים ההליך מסתיים במסגרת הרשם לענייני ירושה, אלא אם כן מוגשות התנגדויות וההליך עובר לבית המשפט לענייני משפחה.

סיוע משפטי ליורשים

בקשה לצו ירושה

לאחר פטירת המנוח יש צורך להגיש בקשה לקבלת צו ירושה או צו קיום צוואה במידה וישנה צוואה. למרות שאין מדובר בהליך מורכב, יתכן שתעדיפו לעשות זאת בעזרתו של עורך דין לענייני ירושה, בעיקר אם ישנו חשש כי מישהו יפתח בהליך התנגדות לצוואה. מגיש הבקשה צריך להודיע על כך ליורשים, למשל באמצעות דואר רשום ולצרף את אישור המסירה לבקשה. הבקשה גם כרוכה בתשלום אגרה ותשלום הוצאות פרסום בעיתון. את הבקשה יש להגיש בלשכה האזורית של הרשם לענייני ירושה (האפוטרופוס הכללי, הממונה על הליכי חדלות פירעון והרשם לענייני ירושה) במחוז השיפוט של המוריש.

שימו לב שמומלץ לשלם אגרת בקשה לצו ירושה בצורה מקוונת מכיוון שישנה הנחה.

בקשה לצו ירושה

סכסוך בין יורשים

בעוד בקשה לצו ירושה או בקשת צו קיום צוואה הם הליכים פשוטים יחסית ותוכלו להסתדר ללא עורכי דין, המצב מסתבך כאשר ישנו סכסוך בין יורשים. סכסוכים שכאלו בין בני המשפחה יכולים להיות סכסוכים קשים ומרים היוצרים קרע משפחתי. בדרך כלל הם נובעים מחוסר שביעות רצון לגבי תוכן הצוואה (חלקם בצוואה), אך סכסוכים יתכנו גם במקרים בהם אין צוואה.

במקרים שכאלו ישנן שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא להיעזר ב עורך לענייני ירושה ולצאת לקרב משפטי. יש לבחון את הנושא ולמצוא עילות שניתן להגיש לבית המשפט על מנת לבטל את הצוואה. זהו נושא מורכב, לא נרחיב בו בשלב זה.

האפשרות השנייה והמועדפת היא לפנות לעורך דין גישור. זוהי האפשרות המועדפת מכיוון שזהו הסיכוי היחידי לפתור את הסכסוך ולמזער את הקרע המשפחתי. בתהליך גישור ניתן להגיע להסכמים יצירתיים שיהיו משביעי רצון לטובת כולם. זהו גם הליך זול ומהיר יותר מאשר ניהול משפט.

סכסוך בין יורשים

עורך דין לענייני ירושה

זהו רק מידע על קצה המזלג הנוגע לצוואות וירושות. כמובן שבכל הליך עשויים להסתתר מצבים משפטיים מורכבים וכל מקרה הוא סיפור בפני עצמו. אם אתם זקוקים לעזרה בכתיבת צוואה, רוצים להגיש התנגדות לצוואה או מתמודדים עם התנגדות לצוואה, הכתובת שלכם היא עורך דין מומחה לצוואות וירושות.

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות

עורך דין לענייני ירושה

הרשם לענייני ירושה
עורך דין לענייני משפחה אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – בתחום דיני משפחה וירושה. מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון .למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים.המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
דילוג לתוכן