fbpx

בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואה היא ההליך הנדרש על מנת שהצוואה תיכנס לתוקף. אתם יכולים להגיש את הבקשה בעזרתו של עורך דין ירושה, אך ניתן לעשות זאת גם באופן עצמאי. במאמר זה נדבר על אופן הגשת הבקשה, וגם כמה מילים על צו קיום צוואה מחיר. שימו לב כי במידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה, עליכם להגיש בקשה אחרת – בקשה לצו קיום ירושה.

בקשה לצו קיום צוואה

את הבקשה לקבלת צו קיום צוואה יכול להגיש כל מי שרשום כזוכה (יורש) בצוואה של המנוח. את הבקשה יש להגיש אל הרשם לענייני ירושה (במחוז שבו היה מקום מגורו האחרון של המנוח) ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון או באופן ידני. אם נעזרתם ב עורך דין לענייני ירושות, הוא נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון.

בקשה לצו קיום צוואה

בקשה לצו קיום צוואההגשת בקשה מקוונת

לצורך הגשת בקשה מקוונת צריך להתקיים אחד מהתנאים המקדימים:

  1. מגיש הבקשה מחזיק בידו את הצוואה המקורית.
  2. הצוואה המקורית מופקדת אצל הרשם לענייני ירושה.
  3. מגיש הבקשה מחזיק בהעתק הצוואה המאושר בהחלטת בית המשפט לענייני משפחה.

בכל מקרה אחר, יש להגיש את הבקשה באופן ידני.

את הבקשה מגישים באמצעות טופס מקוון, אך יש לצרף מספר מסמכים. את המסמכים יש לסרוק ולצרף בתור מסמך PDF. המסמכים הדרושים הם:

  1. בהתאם למקרים שהוזכרו בתנאים המקדימים, יש לצרף העתק מצולם של הצוואה המקורית/החלטת בית משפט על הוכחת צוואה בהעתק/או האסמכתא להפקדת הצוואה אצל הרשם לענייני ירושות.
  2. אם המנוח אינו מחזיק בתעודת זהות ישראלית, יש לצרף העתק של תעודת הפטירה. אם המנוח מחזיק בתעודת זהות ישראלית, אך נפטר בחו“ל, יש לעדכן את מרשם האוכלוסין בטרם הגשת בקשה לצו קיום צוואה.
  3. אם ישנם זוכים המעוניינים לוותר על חלקם בעיזבון, לטובת אדם מסוים, יש לצרף תצהיר הסתלקות מקורי. במידה ומדובר בהסתלקות כללית, לא ניתן לעשות זאת במסגרת בקשה מקוונת.
  4. אם ישנם יורשים שנפטרו, יש לצרף את תעודת הפטירה.
  5. אם הבקשה מוגשת באמצעות עורך דין ירושה, יש צורך בייפוי כוח. צו קיום צוואה מחיר

צו קיום צוואה מחיר

בעת מילוי הבקשה המקוונת תדרשו לשלם 2 אגרות. בטופס המקוון תוכלו למצוא את הקישור לשרת התשלומים. זוהי הצורה הנוחה ביותר. לחילופין תוכלו לעשות זאת באמצעות תשלום שובר בדואר. שתי האגרות שצריך לשלם הן אגרת פתיחת בקשה ואגרת פרסום בעיתון. הגשת בקשה מקוונת מאפשרת לכם ליהנות מהנחה של 15%.

אגרת פתיחת בקשה מופחתת עומדת היום על 436 ש“ח, ואגרת פרסום בעיתון 130 ש“ח. בסך הכל צו קיום צוואה מחיר הוא סכום של שתי האגרות – 566 ש“ח, אם הגשתם את הבקשה בעצמכם.

לאחר שהגשתם את הטופס המקוון, תקבלו אישור שליחה ואת מספק התיק שנפתח. זהו רק אישור שליחה, ואינו מעיד על כל שהבקשה נשלחה באופן תקין. לכן חשוב לעקוב אחר הבקשה באמצעות אתר האינטרנט של הרשם לענייני ירושות.

לאחר ששלחתם את הטופס המקוון, יש להמציא את הצוואה המקורית תוך 7 ימים. ניתן לשלוח אותה בדואר למזכירות הרשם לענייני ירושה או להגיש באופן ידני.

מה קורה לאחר הגשת הבקשה?

לאחר הגשת הבקשה הרשם לענייני ירושות יפרסם את דבר הגשת הבקשה על מנת לאפשר הגשת התנגדויות. במידה והוגשה התנגדות לצוואה, מזכירות הרשם לענייני ירושות תעביר זאת אל בית המשפט לענייני משפחה. במידה ולא הוגשה התנגדות בפרק הזמן שנקבע, הבקשה תועבר אל האפוטרופוס הכללי לצורך אישור הבקשה. בהתאם לנסיבות, האפוטרופוס יכול להגיב גם בשליחת בקשה לפרטים חסרים או העברת התיק לדיון בבית המשפט לענייני משפחה.

עורך דין ירושה

עורך דין ירושה

אמנם ההליך להגשת בקשה לצו קיום ירושה הוא פשוט, בפועל הנסיבות יכולות להיות מורכבות ותמיד ישנו יתרון ל עורך דין לענייני ירושה. ישנם תרחישים שונים

היכולים להיות פתח להליכים משפטיים מורכבים ואף סכסוכי ירושה בתוך המשפחה. לצורך הדוגמה יתכן שהתחלתם בהליך והגשתם את הבקשה על סמך צוואה המופקדת אצל הרשם לענייני ירושות. אך בשלב ההתנגדויות, אחד היורשים יציג צוואה חדשה יותר. על פי החוק הצוואה האחרונה היא זו התקפה. אך כמובן שהדבר יעורר אצלכם חשדות לגבי מהימנותה של הצוואה, ואף חשש שהושגה באמתעות השפעה לא הוגנת. הדברים הללו יכולים להיות פתח למאבקים משפטיים מורכבים. לכן תמיד כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין ירושה, הוא יכול לצפות מראת את הבעיות ולסייע לכם להקדים תרופה למכה.

עורך דיו משפחה אפרים קוליו עומד לשירותכם בכל ההליכים הקשורים לצוואות וירושות.

משרדינו נמצא ברח’ דוד סחרוב 22, ראשון לציון, הוראות הגעה בגוגל.

עורך דין ירושה
עורך דין לענייני משפחה אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – בתחום דיני משפחה וירושה. מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון .למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים.המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
דילוג לתוכן