fbpx

עורך דין דיני משפחה

עורך דין דיני משפחה יכול לעמוד לעזרתכם במבחר מצבים משפטיים הקשורים לתחום המשפחה והחיים האישיים של אדם. כולם יודעים שעורך דין לענייני משפחה מטפל בענייני גירושין והסכמי ממון, אך האמת שישנם תחומים נוספים בהם אתם עשויים להזדקק לעזרתו. למשל בעניינים הקשורים לצוואות וירושות, עניינים הקשורים לאימוץ, צוואה בחיים, מינוי אפוטרופוס, התמודדות עם אלימות במשפחה ועוד. במאמר זה נדבר על כמה הליכים הקשורים לצוואות וירושות, בהם אתם עשויים להזדקק ל עורכי דין צוואות וירושות. אם תרצו להרחיב את הידע בנושאים אחרים, תוכלו למצוא באתר עוד מבחר מאמרים בנושאי גירושין, הסכמי ממון וכו‘.

עורכי דין לצוואות וירושות

עורכי דין לצוואות וירושות

הנושא של צוואות וירושות הוא אחד הנושאים השכיחים בעבודתו של עורך דין דיני משפחה. עורך דין לענייני צוואות וירושות מעניק מגוון שירותים בתחום, שירותים הכוללים את השלבים של עריכת צוואה, לצד שירותים עבור היורשים. להלן כמה פרוצדורות משפטיות שכיחות:

עריכת צוואה – צוואה היא מסמך משפטי אשר אדם מכין על מנת לקבוע כיצד יחולק עזבונו לאחר רכושו. על פי חוק הירושה ישנן 4 סוגי צוואות: צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה, צוואה בעדים וצוואה בפני רשות. הדרך הכי טובה לערוך צוואה היא באמצעותו של עורך דין צוואה, ויש לכך סיבות שונות, כמו למשל:

  • אדם שאינו בקיא בשפה המשפטית עשוי לנסח את הצוואה בצורה שאינה ברורה מספיק. אם כוונותיו לא יהיו ברורות והן ישתמעו לשתי פנים, הדבר יכול לפתוח את הדלת למאבקים משפטיים וסכסוכי ירושה לאחר מותו.
  • כותב הצוואה שאינו מודע לדרישות של חוק הירושה עשוי לבצע טעויות שונות אשר יפגעו במהימנות הצוואה.

באמצעות עורך דין דיני משפחה ניתן לנקוט בפעולות שונות על מנת לחזק את מהימנות הצוואה ולהפחית את הסיכוי למאבקים משפטיים לאחר פטירתו.

הגשת התנגדות לצוואה – ישנם מקרים בהם ישנת בעיות במהימנות הצוואה. למשל אם אחד היורשים חושש שהייתה השפעה לא הוגנת על המצווה, והדבר גרם לו להטות את צוואתו. או שאולי הוא מאמין כי המצווה לא היה כשיר ולא הבין את משמעות הצוואה, עליו לעתור לבית המשפט. כמובן שלא פשוט להוכיח את הדברים ולכן חשוב להיעזר בעורכי דין לצוואות וירושות.

סכסוכי ירושה בין אחים – בוודאי כבר הבנתם מהדברים הנ“ל, כי לעתים ישנן מחלוקות משפטיות לגבי תוכן הצוואה. ואלו עלולים להוביל לסכסוכי ירושה בין אחים. סכסוכים שכאלו בתוך המשפחה הם דבר הרסני מאוד למרקם המשפחתי. השיטה המומלצת להתמודד עם סכסוכים שכאלו היא באמצעות פניה לעורך דין משפחה המתעסק בגישור. כך ניתן להגיע לפתרונות יצירתיים ומועילים. יישוב סכסוכים באמצעות גישור יכול לסייע לקצר את ההליכים, למנוע את ההוצאות של מאבקים משפטיים והכי חשוב – לאחות את הקרע המשפחתי.

בקשה למתן צו ירושה – במידה והנפטר לא הותיר אחריו צוואה, יש להגיש בקשה למתן צו ירושה. מה שקורה במקרה זה הוא חלוקה של הרכוש לפי הדין בחוק הירושה. אין חובה להיעזר בעורך דין ירושות, ניתן להגיש את הבקשה לבדכם. אך על מנת לקצר את התהליכים ולהימנע מטעויות שיגרמו לעיכובים, כדאי לעשות זאת באמצעות עורך דין לצוואת וירושות.

צוואה בחיים – הנושא של צוואה בחיים הוא שונה מצוואות רגילות. בעוד צוואה נעשית מתוקפו של חוק הירושה, צוואה בחיים היא נושא אחר והיא נעשית מתוקפו של חוק החולה הנוטה למות, התשס“ו, 2005. צוואה זו אינה מתייחסת לחלוקת רכוש, זהו כלי משפטי המאפשר לאדם לקבוע את גורלו במידה ויחלה ולא יהיה מסוגל להביע את דעתו לגבי המשך ההליכים הרפואיים.

אם תרצו להרחיב את הידע בנושא חלוקת הירושה בהיעדר צוואה, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר איך מתחלקת ירושה.

עורך דין דיני משפחה

עורך דין דיני משפחה

כאשר בוחרים עורך דין משפחה, עורך דין לצוואות וירושות, חשוב מאוד לבחור עורך דין שאתם מרגישים בנוח איתו. ההתמחות המשפטית בדיני משפחה היא חסרת משמעות אם אינכם מרגישים אמון בעורך הדין ואינכם מקבלים יחס אישי.

בין אם אתם מתמודדים עם סוגיות משפטיות הקשורות לירושה, גירושין או כל דבר אחר בתחום דיני המשפחה, אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכי דין אפרים קוליו. כאן תוכלו לקבל שירות אישי ומסור, מידי עורך דין מנוסה.

עורך דין אפרים קוליו, בוגר לימודי משפטים בהצטיינות ובעל תואר שני במשפטים הוא בעל ניסיון רב בדיני המשפחה, המשפטי האזרחי ודיני ירושה.

מפות הגעה למשרדינו תוכלו למצוא בגוגל מפות

עורך דין דיני משפחה
עורך דין לענייני משפחה אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – בתחום דיני משפחה וירושה. מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון .למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים.המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
דילוג לתוכן