fbpx

גירושין עקב בגידה

גירושין עקב בגידה הם רק סיבה אחת מיני רבות לשאלה מדוע זוגות מתגרשים. חיי הזוגיות הם דבר מאתגר מאוד. ברגע מסוים בחיים שני בני אדם קושרים יחדיו את גורלם והכל נראה טוב ויפה. אך בפועל במהלך החיים כל אחד עובר שינויים אישיים. אנו גם עלולים לגלות בבני הזוג צדדים שלא היכרנו ועוד סיבות שונות מדוע לסיים את הקשר הזוגי.

לעתים זה נעשה מתוך הסכמה והחלטה בוגרת (גירושין בהסכמה), לעתים בסערת רגשות ואף סכסוכי גירושין קשים הנגררים לבתי המשפט. בגידות בנישואין הן אחת מאותן החוויות המטלטלות אשר במקרים רבים מובילים לגירושין. בגידות לא בהכרח מביאות לגירושין, בסופו של דבר זוהי החלטה אישית של בני הזוג – האם הם יכולים להתגבר על האירוע או לא. יש אשר יגידו שהבגידה היא רק הסימפטום של הבעיה עצמה, אך לא נגלוש לתחום הפסיכולוגי – אנו מתעסקים בענייני חוק ומשפט.

השאלה שעומדת כאן על הפרק היא כיצד הבגידה משפיעה על הגירושין, האם בכלל יש הבדל? האם זה משנה האם הגבר בגד או האישה בגדה? מה לגבי תביעת כתובה בגידה? במאמר זה ננסה לענות על שאלות אלו.

גירושין עקב בגידה

בגידות בנישואין

כדאי לדעת שהמושג בגידה הוא מושג סובייקטיבי. החוק הישראלי לא מגדיר מהי בגידה בנישואין. כל אדם יכול לתת פרשנות מעט שונה למושג בגידה. אצל זוגות מסוימים כל דבר מגע עם צד שלישי יחשב לבגידה, ואחרים עשויים לגלות גישה קצת יותר מתירנית.

כידוע, בכל הנוגע לגירושין יש בישראל שתי סמכויות מקבילות – בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. לכל אחת מהסמכויות ישנה גישה מעט שונה כלפי הנושא. בית הדין הרבני בוחן את העניין על פי הדין ההלכתי, ובהתאם לכך מגלה גישה יותר מחמירה (בעיקר כאשר מדובר בבגידת אישה). ואילו בתי המשפט האזרחיים אינם מייחסים חשיבות רבה לנושא כשיקול בקבלת ההחלטות הנוגעות לתיק הגירושין.

אז האם בגידה שוללת זכויות בגירושין? על פי הגישה של בין הדין הרבני ישנה הפרדה בין בגידה של גבר לבין בגידת אישה. על פי גישה זו גבר אינו מאבד את זכויותיו על הרכוש במידה ובגד. אך בגידת אישה אכן פוגעת בזכויותיה על הרכש. אך אינכם חייבים לכרוך את הגירושין ברבנות עם חלוקת הרכוש, ניתן לבצע את חלוקת הרכוש בפני בית המשפט. בתי המשפט בוחנים את הנושא לפי חוק יחסי ממון והגישה שלהם היא יותר שוויונית ולמעשה הבגידה אינה משפיעה כלל על ענייני חלוקת הרכוש.

בגידות בנישואין

תביעת כתובה בגידה

על פי הגישה של בית הדין הרבני בגידות בנישואין משפיעות על תביעת הכתובה. על פי הדין ההלכתי, כאשר הבעל בגד באישתו (הדבר דורש הוכחה) הוא נחשב ל“רועה זונות“ ובהתאם לכך עליו לשאת בתשלום הכתובה.

בפסיקות רבות בתי הדיו הרבני פסקו כי על בעל בוגד לשלם את סכום הכתובה בתוספת הפרשי הצמדה מיום החתימה על הכתובה ועד למועד הנוכחי בו יש לפרוע אותה. מצד שני תביעת כתובה בגידה של אישה היא מצב שונה. במקרה זה בין הדין ישלול מהאישה את הזכות לקבלת הכתובה.

תביעת כתובה בגידה

מזונות אישה

על פי הדין העברי, אישה זכאית למזונות אישה במהלך חיי הנישואין, ואלו מסתיימים רק במתן הגט. במידה והבעל בגד באשתו לא תהיה שום פגיעה במזונות. במידה והאישה בגדה בבעלה, בית הדין הרבני עשוי לשלול ממנה את הזכות למזונות. אך הדבר דורש הוכחות. באופן כללי בית הדין הרבני אינו ממהר לעשות זאת.

גישה דומה קיימת גם לגבי חלוקת הרכוש במקרה של גירושין עקב בגידה. שימו לב שחלוקת רכוש היא גם חלוקת חובות. במקרה זה ישנה הפרדה במידה וישנן חובות אשר נוצרו בעקבות מעשה הבגידה. במקרה זה הצד שאחראי לבגידה הוא זה שיישא בחובות שנוצרו עקב מעשה הבגידה.

גירושין עקב בגידה

אמנם אף אחד אינו מייחל לגירושין, בטח שלא במצב זה. אך בפועל גירושין עקב בגידה הם מצב די שכיח. גירושין הם דבר מאתגר, הן מבחינה אישית-נפשית, והן מהבחינה המשפטית. מקרים מסוימים עשויים ההליכים עשויים להיות מורכבים. כל טעות שתעשו עלולה לפגוע בזכויות שלכם ולכן חשוב לעשות זאת באמצעות ייעוץ צמוד של עורך דין גירושין וייצוג משפטי.

מתמודדים עם בגידות בנישואין ולא בטוחים כיצד לפעול? יש לך ספקות לגבי תביעת כתובה בגידה? ב משרד עורכי דין לענייני משפחה אפרים קוליו תוכלו לקבל את כל התשובות. אנו נבחן כל מקרה ומאפייניו ונדריך אתכם כיצד לפעול.

מפת הגענה למשרדינו בגוגל מפות

בגידות בנישואין
עורך דין לענייני משפחה אפרים קוליו

עו"ד אפרים קוליו

המשרד מנוהל על ידי עורך דין – אפרים קוליו אשר סיים את לימודי המשפטים בהצטיינות והינו בעל תואר שני במשפטים (LL.M), מאוניברסיטת בר אילן. המשרד מתמחה בתחומי המשפט האזרחי – בתחום דיני משפחה וירושה. מסחרי, תביעות כספיות, הסדרי חובות, הוצאה לפועל וחדלות פירעון .למשרד ניסיון רב במתן פתרונות יצירתיים בתחומים בהם הוא עוסק תוך תשומת לב לפרטים הקטנים.המשרד חרט על דגלו מתן שירות וטיפול אישי לכל לקוח, פרטי או עסקי, ללא פשרות ותוך עמידה עיקשת עד לתוצאה המיוחלת.

5/5
יצירת קשר

מאמרים

יצירת קשר
WhatsApp chat
דילוג לתוכן